Wijngaardenlaan 2

2252 XN Voorschoten

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Praktische informatie

In onze praktijk werken betrokken en toegankelijke huisartsen, doktersassistenten en praktijkondersteuners. Het geografisch gebied van de praktijk is Voorschoten. We hanteren een moderne en flexibele praktijkvoering.

  • We hebben buiten de reguliere huisartsconsulten een uitgebreid zorgaanbod.
  • We kennen naast de dagelijkse spreekuren ook een avondspreekuur op maandag en een vroege vogelspreekuur op donderdag.
  • Wij bieden de dienst MijnGezondheid.net, waar u uw medische zaken zelf kunt regelen. Voor meer info klik hier.
  • Wij zijn in de vakantieperiodes gewoon geopend.

Verder is de praktijk voor mindervaliden gemakkelijk toegankelijk en zijn er voldoende parkeerplaatsen op en om ons terrein.

Herhaalrecepten kunt u gemakkelijk regelen via uw portaal op MijnGezondheid.net of via onze receptenlijn keuze 2.

Heeft u nog geen MgN account? Klik dan hier om aan te melden.

Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder (tijdige) afmelding niet op afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente verschijnen. Daarom voeren wij op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief in.

Waarom een no-show tarief?

Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur, maar ook steeds meer mensen komen zonder bericht niet opdagen. In de tijd die voor u gereserveerd stond had de huisarts, praktijkondersteuner of assistente ook iemand anders kunnen helpen. Onze praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wil met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. Daarom rekenen wij een no-show tarief wanneer u zonder tijdige afmelding niet naar uw afspraak komt.

Kunt u niet op uw afspraak komen?

Meld dit dan indien mogelijk uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente, mail dit aan ons of regel dit zelf via het patiënten portaal. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd; wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt zo nodig direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Dit geldt ook voor afspraken die u maakt via de website. Er wordt bij tijdige afzegging (meer dan 24 uur voor de afspraak) géén no-show tarief berekend. 

De hoogte van het no-show tarief

Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt voor het beschikbaar stellen van de ruimte en de medewerkers. De tarieven van het no-show tarief zijn €20,- voor een normaal consult tot €30,- voor een bijzonder consult (ingrepen, longfunctietesten etc.). Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder.

Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.

We zijn een door het Nederlands Huisartsengenootschap geaccrediteerde praktijk. Dit betekent dat we systematisch werken aan de verbetering van onze praktijkvoering. Het doel hiervan is betere zorg, tevreden patiënten en efficiëntie.

Ook zijn wij aangesloten bij het SBB leerbedrijf. Momenteel hebben wij alleen geen stageplek beschikbaar.

Verder worden in onze praktijk, in samenwerking met de Universiteit Leiden, artsen opgeleid tot huisarts.

                  

Medische verklaring

De huisarts krijgt regelmatig van patiënten het verzoek tot het afgeven van een verklaring over bijvoorbeeld ziekte, invaliditeit en arbeidsongeschiktheid.

In Nederland is het voor de huisarts echter niet toegestaan een dergelijke verklaring af te geven. Instanties die zo’n verklaring van u willen ontvangen kunt u hierop wijzen door de informatiebrief verklaring huisarts te overhandigen.

U heeft van de huisarts gehoord dat hij/zij geen ‘geneeskundige verklaring’ afgeeft. Uw huisarts heeft daarbij gehandeld op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld.

In het kort een toelichting op deze regels
De KNMG heeft als standpunt dat een behandelend huisarts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?

Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts (dus niet de ‘eigen’ dokter). Zo’n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als dat nodig is, kan die arts, met uw toestemming, ook nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).

De belangrijkste redenen voor dit standpunt
De KNMG vindt het belangrijk dat de behandelend huisarts zich kan concentreren op uw behandeling en een goede vertrouwensrelatie met u kan opbouwen. Uw huisarts moet dan niet in allerlei belangenconflicten raken. Om dit te voorkomen moet er een scherpe grens zijn tussen de behandeling en het beoordelen of u voor bepaalde voorzieningen in aanmerking kunt komen. Op deze manier staat niets u in de weg om uw arts alle informatie te geven die noodzakelijk is voor uw behandeling.

Daarnaast is uw huisarts vaak niet op de hoogte van de criteria die worden gehanteerd voor het al dan niet toewijzen van bepaalde voorzieningen. Daardoor is het vaak niet mogelijk om een goed oordeel te geven. Het is ook in uw belang dat de onafhankelijke arts die de geneeskundige verklaring afgeeft goed weet welke punten wel en niet van belang zijn bij de beoordeling.

Wat kunt u nu nog zelf doen?
U kunt navragen bij de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt of u niet kunt volstaan met een verklaring van uzelf over uw gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst.

U kunt uw huisarts vragen om een afschrift van uw medisch dossier waarin bepaalde belangrijke feiten over uw gezondheidstoestand staan vermeld (bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van een meting van uw gezichtsvermogen etc.) en die toesturen aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt.

Translate »

Registreer uzelf bij onze praktijk

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

Uitslagen

U kunt uw gegevens bekijken, via de huisarts of online. Online kunt u uw gegevens bekijken met uw telefoon of computer, waar u ook bent. U logt in op een beveiligde website of app. U ziet de belangrijkste informatie zoals uw ziektes, uw medicijnen en uitslagen van onderzoeken.

Bekijk de introductie video

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch?

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

Herhaalrecept aanvragen

Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.

Gebruik uw DigiD om in te loggen

Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk. 

 

 

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

Inzage Medisch Dossier

Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

  • Laboratoriumuitslagen
  • Lichamelijk onderzoek
  • Toegangslogboek
  • Verslaglegging
  • Overgevoeligheden en bijzonderheden
  • Mijn documenten
  • Actueel medicatieoverzicht

Gegevensuitwisseling

Je (huis)arts en apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Login in het portaal van uw Huisarts

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.

Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

Heb ik wel een afspraak nodig?

thuisarts_logo[95]

Liever telefonisch?

Herhaalrecept Bestellen

Call Now Button Ga naar de inhoud